BUCURIA CĂLĂTORIEI

Fiecare călătorie este în felul ei pentru noi, cei de la Teach for Romania…

Emoțiile, explicabile,  sunt mari, foarte mari. Avem cu toții – viitori profesori, tutori, facilitatori, voluntari, staff, entuziasmul unui nou început; avem speranța transformării într-o variantă mai bună pentru fiecare dintre noi; avem bucuria de a cunoaște oameni frumoși, poate și teama – îndreptățită- de a  nu fi destul de buni pentru misiunea aceasta sau de a nu rezista până la capăt. Ne-am prins cu toții, cu emoțiile, cu gândurile, cu sufletele noastre, în călătoria plină de sens a celei de a treia Academii de Leadership și Pedagogie din istoria Teach for Romania. Am început în 4 iulie și vom ajunge la final de călătorie inițiatică în 13 august.

Anul acesta, firul roșu, cel al leadership-ului, îi poartă pe eroii noștri spre autodescoperire, spre înțelegerea filozofiei, rolului, instrumentelor și provocărilor profesorului transformational și continuă cu a pune bazele unei comunități puternice și eficiente de alumni dedicați aceluiași scop ca noi toți: transformarea sistemului de educație din Romania.

Călătorii nu sunt turiști obișnuiți, ci exploratori în educație, curioși și determinați, dar – mai ales- co-creatori ai parcursului devenirii lor. Apreciez în mod deosebit la ei inițiativa și maturitatea creatoare, capacitatea de a gândi soluții și de a le pune în practică, dorința de a învăța și căutarea neobosită a PENTRU CE-ului?, ca marcă a unui lider autentic.

Încheiem acum cea de a doua din cele patru săptămâni de ”teorie”. A fost surprinzător, entuziasmant, dificil, deconcertant, inițiatic… În acest moment avem speranța că ne urmăm chemarea și bucuria de a explora împreună, pe care ne străduim cu toții să o păstrăm cât se poate de vie.  Ne avem pe noi cu toate resursele știute și descoperite în acest context provocator. Avem motivațiile, experiențele, cunoașterea și frumusețea caracterului. Firul acela roșu ne dă acum mai multă structură și mai multă putere să ne parcurgem calea cu determinare și cu știință. Urmează, totuși, proba de foc a practicii cu elevi reali, cu provocări personale (acumularea oboselii, proba ieșirii din zona de confort, confruntarea cu ”nu știu ce nu știu” sau cu ”știu că nu știu”) și de context ( comunitate, interacțiuni neașteptate), dar mai avem și INCREDEREA și minunatul ÎMPREUNĂ.

Și această încredere ne ajută să ne cream imaginea viitorului:  o comunitate puternică de profesori-lideri, care ca răspuns la întrebarea PENTRU CE? vor spune, credem noi, ”pentru a mă pune în slujba comunității și pentru a dărui cât mai mult copiilor din ceea ce știu și din ceea ce sunt eu”, exemplificând  într-un mod minunat și plin de sens conceptul de SERVANT LEADER.

Îi las acum pe ei să vă vorbească despre descoperirile lor din aceste două săptămâni:

Florentina: ”Am descoperit că personajele principale vor fi copiii, iar noi vom fi doar personaje secundare.”

Ioana: ”Am foarte multe de învățat și mă bucur că sunt la locul potrivit.”

Ionuț: ”Degeaba știu cine este Mihai Viteazul, dacă nu știu cine sunt eu… cine sunt eu în comunitate.”

Marius: ”Până acum am predat despre fizică, iar acum o să predau despre viață.”

Octav: ”Am descoperit că trebuie să apreciez progresul, cât de mic ar fi, și să nu forțez rezultatul.”

Corina: ”Nu oricine te învață teaching și trebuie să știi să alegi sursa, căci altfel te dai cu capul de pereți.”

Mihaela:” Uneori dacă știi lucruri, poți fi încurcat, dacă nu le-ai învățat cum trebuie.”

Anca:” Am învățat că, dacă pui întrebările potrivite, deschizi un cufăr cu comori.”

Valentina: ”Am realizat cât de importantă este prezența și cât de importantă este ziua de azi.”

Raluca: ”A evalua înseamnă a scoate valoarea la suprafață.”

Mirela: ”Am început să apreciez din ce în ce mai mult valoarea colaborării.”

Nana: ”Apa curge mereu si există mereu. Dacă eu mă las pe mine să ”curg” și teaching-ul ”curge”, și planificarea ”curge”…”

Ștefana : ”Este foarte important să îmi asum că nu înțeleg un lucru și atunci progresul va fi real.”

SUCCES, dragii mei!

 

Lasă un răspuns

