PROFILUL EMOTIONAL – ATENTIA (test)

  1. Pot să mă concentrez într-un mediu gălăgios.
  2. Când mă aflu într-o situaţie în care se întâmplă multe lucruri şi există un volum mare de stimuli senzoriali, ca de exemplu la o petrecere sau în mulţime pe stradă, pot să mă abţin să mă pierd într-un şir de la gânduri despre ceea ce văd.
  3. Dacă mă hotărăsc să îmi concentrez atenţia asupra unei anumite sarcini, constat că de obicei pot să fac asta.
  4. Dacă sunt acasă şi încerc să lucrez, sonorul televizorului sau zgomotele pe care le fac alte persoane mă distrag foarte mult.
  5. Descopăr că dacă stau liniştit/ă chiar şi pentru câteva momente, un val de gânduri îmi umple mintea şi mă trezesc urmând şiruri multiple de gânduri, deseori fără să ştiu cum a început fiecare în parte.
  6. Dacă sunt distras/a de vreun eveniment neaşteptat, pot să îmi reconcentrez atenţia asupra a ceea ce făceam înainte.
  7. În cursul unor perioade de linişte relativă, de exemplu atunci când sunt într-un autobuz sau tren ori aştept la coadă la un magazin, remarc o mulţime de lucruri din jurul meu.
  8. Atunci când un proiect individual are nevoie de întreaga mea atenţie şi concentrare, încerc să lucrez în cel mai liniştit loc pe care îl găsesc.
  9. Atenţia mea tinde să fie captivată de stimuli  şi de evenimente din mediul înconjurător şi îmi este greu să le ignor odată ce se întâmplă acest lucru.
  10. Îmi este uşor să stau de vorbă cu cineva într-o atmosferă aglomerată, de exemplu  la un cocktail sau într-un birou aflat într-un spaţiu deschis; pot să îi ignor pe cei din jur cu care dialoghez, sau pot distinge ceea ce spun ei dacă mă concentrez.

Acordă-ţi câte un punct pentru fiecare răspuns ADEVARAT la afirmaţiile 1,2,3,6,7 şi 10; obţii câte un punct pentru fiecare răspuns cu FALS la afirmaţiile 4,5,8 şi 9. Obţii 0 puncte pentru fiecare răspuns cu FALS la afirmaţiile 1,2,3,6,7 şi 10 şi pentru fiecare răspuns cu ADEVARAT la afirmaţiile 4,5,8 şi 9.

Dacă obţii un scor de 8 puncte sau mai mare înseamnă că te situezi la capătul CONCENTRAT al dimensiunii ATENTIEI, în timp ce un scor de 3 puncte sau mai mic înseamnă că tinzi să fii NEATENT.

ATENTIE

1––––––––––––––––––––––––––9––––10

Neatent                                                                                  Concentrat

Lasă un răspuns

