CU MINTEA GOALA SI SUFLETUL PLIN

Care este sursa satisfacţiei noastre? Ce ne umple sufletul? Cum putem avea în acelaşi timp mintea odihnită şi sufletul plin?

 

Să explic mai întâi ce vreau să spun. Mintea goală este, pentru mine, atunci când merg înainte oarecum din inerţie, fără să-mi pun întrebări existenţiale, când muncesc fără să aduc ceva nou, fără riscuri şi fără surprize. Asta numesc eu existenţă banală. Poţi avea,totuşi, unele rezultate şi mici beneficii pe anumite planuri, dar n-ai dat lovitura. Mintea goală o ai atunci când  eşti distras de problemele altora, de teme răsuflate, de agitaţie inutilă, de lipsa creaţiei. Muncă şi viaţă fără plus-valoare. Din această perspectivă, mintea mea a fost în ultimele trei luni ca o gară prin care nu trece niciun tren.

 

Ce definesc eu suflet plin… să fii mulţumit de tine, să ai trăiri echilibrate, să simţi că ai marcat cumva clipa. Te uiţi în urmă – dar nu prea mult!- şi te bucuri de ceea ce vezi. Deci, minte goală şi suflet plin în acelaşi timp… Aici intervine un fel de catalizator al procesului, motivaţia, foarte importantă!, căci ea ne propulsează în direcţia dorită. Aş cita dintr-un mesaj prea des auzit în ultimii ani: „îţi dă aripi”. Factorii motivatori sunt foarte diverşi şi au o importantă componentă culturală, legată de societatea în care te-ai format. Mă gândesc la succes, bani, putere, faimă, iubire, frumos, prietenie, adevăr, interacţiune socială, acţiuni umanitare etc., iar combinaţiile dintre aceştia sunt fără număr.

 

Iată un subiect de introspecţie: ce mă motivează pe mine? Ce mă poate face să-mi înving barierele reale sau imaginare, inerţiile, frica, neputinţa?

 

Eu cred că pentru fiecare dintre noi există o combinaţie unică de factori motivatori, în care unul este dominant, astfel încât dacă acesta se activează, ceilalţi pălesc. E ca într-o decizie în care criteriul alegerii devine cel aflat pe primul loc în topul preferinţelor/valorilor tale şi restul nu mai contează. În mod obişnuit nu ne gândim la aceste lucruri şi poate fi dificil să identificăm factorii de care vorbeam. O cheie ar fi aceea că suntem motivaţi atunci când ne simţim plini de energie, ne ies lucrurile, vibrăm în registru înalt: bucurie, entuziasm, inspiraţie, plenitudine. Atenţia, renunţarea la „pilotul automat” ne ajută să ne dăm seama ce ne motivează. Aşadar, dacă doriţi să vă găsiţi/regăsiţi entuziasmul, „săpaţi” după motivaţie. Nu spun că este singura soluţie, însă contează şi chiar funcţionează. Succes!

 

 

Lasă un răspuns

