CALATORIA INTERIOARA

Nu cred că ştiu exact ce este aceea. Ştiu doar că cei care cunosc subiectul recomandă autoobservarea şi explorarea fiinţei interioare. Cine este fiinţa interioară? Cât de profundă şi de diferită de cea exterioară este ea? Iarăşi nu ştiu. Plonjez într-un univers necunoscut, unde există multă incertitudine, însă mărturisesc că mie mi se pare interesantă călătoria.

 

Explorarea începe adesea, în ceea ce mă priveşte, cu amintirile. Mă duc înapoi în timp şi evoc evenimente, întâmplări, oameni, dialoguri.  Mă privesc pe mine acolo şi încerc să înţeleg cauze, conexiuni, reacţii, consecinţe ale evenimentelor. Poate nu înţeleg tot timpul, dar această „aventură” mă stimulează. Îmi vin idei. De obicei se întâmplă noaptea, când mă chinuie insomniile. Ajung departe, apoi obosesc. Când mă trezesc, starea mea este –totuşi- una pozitivă: ştiu mai precis ce vreau şi cum să obţin ceea ce vreau, fac planuri… unele prind viaţă. Simt că merg înainte.

 

Călătoria interioară înseamnă cunoaştere de sine. Ce poţi cunoşte?

Cât de vulnerabil eşti şi care sunt „temele” ce te fac vulnerabil.

Ce-ţi place şi ce nu îţi place la tine şi la alţii.

Care este valoarea prieteniei, pe cine te poţi bizui şi pe cine nu.

Ce calităţi personale te vor ajuta în ceea ce faci.

Care este rostul tău pe lume şi cum îl vei atinge.

Cum să faci să fii fericit.

De ce anume îţi este frică.

Ce-ţi lipseşte… la ce poţi să renunţi.

….. Lista este lungă.

 

În ultimul timp mă gândesc adesea la ceea ce înseamnă viaţa.Traseul meu, realizările şi eşecurile mele. Un fel de inventar. Ce alegeri am făcut de-a lungul timpului şi modul în care acestea mi-au modelat destinul. A fost ceva scris în stele sau ceva la îndemâna mea? Zi de zi aflu mai multe despre mine, iar asta mă ajută să îi înţeleg şi pe cei din jurul meu. Coborârea în adâncul fiinţei este o călătorie fantastică şi plină de neprevăzut. Dacă te-ai înarmat cu răbdare şi nu ţi-ai creat false aşteptări, ea poate fi minunată. Motivaţională. Cel puţin pentru mine aşa este.

 

De când mă ştiu am practicat autoanaliza. Nu ştiam că se cheamă aşa, dar rememoram faptele, dialogurile sau reacţiile şi ajungeam să înţeleg mai profund ceea ce mi se întâmpla. Obişnuiam să stau mult de vorbă cu mine însămi. Au fost şi momente în care mi-am zis că este inutil, că îmi fac un deserviciu… pentru că mai mult timp petrecut cu tine înseamnă mai puţin alături de cei dragi. Dacă i-aş întreba pe ei, cu siguranţă mi-ar spune că am fost absentă în anumite momente, că nu i-am susţinut suficient, că nu am sesizat când aveau nevoie de mine… Pentru toate există un preţ, numai să fii pregătit să-l plăteşti, iar apoi să nu-ţi pară rău.

 

După ani de zile de autoanaliză am ajuns la concluzia că pentru mine ( poate fi valabil pentru mulţi alţii) echilibrul în tot ceea ce fac reprezintă CALEA. Deci, nici prea mult timp cu mine, nici prea mult cu şi pentru alţii. ECHILIBRU. Asta înseamnă să îmbin armonios cele două direcţii şi să combin activităţi şi metode diverse, complementare. Să înţeleg cum funcţionează fiecare individ şi să-i răspund după nevoile sale. În general mi-a reuşit această schemă, adică sunt mulţumită de rezultate.

 

E loc de mai bine şi simt că mai am de perfecţionat gestionarea influenţelor exterioare asupra propriului echilibru. Influenţele negative ale persoanelor şi ale evenimentelor… cum să rămân calmă şi să-mi folosesc energia pentru a contracara fluxul de energie negativă… cum să-mi folosesc puterea minţii în mod constructiv ca să merg înainte şi să obţin ceea ce mi-am propus. Învăţ. Trăiesc şi învăţ.

 

 

One thought on “CALATORIA INTERIOARA

Lasă un răspuns

