AUTORITATILE STATULUI SA INVETE SA DEA FEEDBACK !

Vă spun sincer, m-am săturat de funcţionari, publici sau ne-, care nu-şi fac datoria. Spuneam cu alt prilej că statul suntem noi, iar dacă noi suntem slabi, delăsători şi hoţi, aşa este şi statul. Mai mult decât cetăţeanul obişnuit, funcţionarul de la „ghişeu”, reprezintă capacitatea statului de a lucra pentru cetăţenii săi.

Ei bine, sintagma „la dispoziţia cetăţeanului” este o expresie fără conţinut, de vreme ce pe aceşti slujbaşi nu-i învaţă nimeni şi nu le arată nimeni cum ar trebui să se comporte . Ei se cred, prin urmare, deasupra petentului, tratându-l de multe ori cu nepăsare sau chiar cu dispreţ. O formă a dispreţului este lipsa de răspuns. În termeni de comunicare, vorbim despre absenţa feedback-ului, care arată că receptorul nu este interesat, nu se simte dator să aibă o reacţie, nu-i pasă. Revenind la tema funcţionarului public, faptul că nu dă feedback şi nu-şi asumă responsabilitatea actelor sale, ne indică o mentalitate nesuferită, păguboasă şi foarte greu de schimbat. Ce dacă nu îşi face datoria? … nicio mustrare de conştiinţă.

Două exemple recente îmi vin în minte, dar lista este foarte lungă, iar tristeţea mea – mare. Am aplicat in vara aceasta pentru o poziţie de expert într-un proiect, răspunzând astfel la un anunţ găsit pe site-ul CNFPA. Am studiat mai întâi cerinţele, apoi m-am documentat, mi-am făcut dosarul de candidatură… am completat ditamai formularul pretipărit de ei în care ni se cerea să răspundem la destule întrebări încuietoare, ca într-o lucrare de control la şcoală. Mi-a luat ceva timp, însă mă gândeam că mi-ar plăcea să lucrez în acel proiect şi chiar credeam că am competenţele necesare. Am aplicat pentru etapa întâia de selecţie… nimic, începe etapa a doua… aplic şi acolo… într-un târziu primesc un mail să aplic pentru alt domeniu, un mic feedback, deci. Aplic nu pentru unul, ci pentru mai multe, zic să am mai multe şanse. Când colo, ce să vezi? Deşi s-a spus în anunţ că rezultatele selecţiei vor fi comunicate pe site, au trecut mai bine de două luni şi nimic.
Scriu iar un mail… îl scriu şi pe al doilea… „vreau să ştiu care este rezultatul selectiei de experti etc.”… tăcere.

Al doilea exemplu: funcţionarul de la ANAF ( ce dragi îmi sunt!). Luna trecută am întârziat o plată la termenul fatidic de 25 şi am plătit în 27. Am stat liniştită, dar poţi să stai liniştit când „braţul lung” al fiscului te ajunge din urmă şi te somează să plăteşti? La vreo trei săptămâni am primit somaţia. Era datată la o zi după data plăţii mele. Deci, cineva nu s-a uitat peste încasări şi a trimis plicul cu nepăsare, ca să cheltuie aiurea banii noştri pe trimiteri poştale fără rost. Dacă le zici ceva, dau vina pe alţii sau chiar pe tine, care nu ţi-ai îndeplinit la timp obligaţiile.

M-am săturat de fuga lor de răspundere şi de tratamentul prost aplicat contribuabilului. M-am săturat doar să le dau şi să nu primesc mai nimic în schimb. Nici măcar respect, ca să nu mai vorbesc de ajutor. Dacă le-aş sugera un training de „customer care”, credeţi că s-ar uita frumos la mine?

Lasă un răspuns

