Primele impresii de la alegeri

Ce sa zic? E ca la noi… adica „Veniti, fratilor, la vot, avem nevoie de voi etc!”, dar conditiile de la „locul faptei”, dezamagitoare, spun mai degraba „Asa de putin ne pasa de voi, votati, ca stim noi ce facem dupa aia!”.
Concret, dupa multi ani, am stat la coada. Nu prea mare, iar asta n-ar fi o problema, totusi. Ce m-a scos din sarite au fost geamurile sigilate, lipsa ventilatoarelor ( nu zic a aerului conditionat, caci ne aflam intr-o scoala; de unde climatizare ?), incaperea mica, aerul statut, numarul mic de cabine de vot.

Am patruns in sala cu strangere de inima, caci aerul era irespirabil deja la ora 10,00 dimineata. A trebuit sa astept sa apara o stampila. A aparut stampila si doamna din comisie zice „Asteptati!”, iar eu replic „Dati-mi stampila odata, ca nu mai pot, lesin aici!”. Iau stampila si formularele, apoi alta asteptare, caci nu erau decat trei cabine de vot. Imi zic in gand „bine ca au sigilat ferestrele, dar urnele nu!” si imi adun toate fortele sa mai rezist pana iese omul din cabina. In sfarsit, minunea se intampla si intru ( alta sauna!), pun la repezeala stampila si ies ca din pusca din sala… a trebuit sa ma intorc pentru ca uitasem buletinul. Am rasuflat usurata ca mi-am facut datoria, dar am ramas cu un sentiment urat, ca noi – alegatorii – nu contam in fata autoritatilor.

E o chestiune de bun simt ca cei care organizeaza alegerile sa se intrebe „mie mi-ar placea sa lucrez sau sa fiu primit in aceste conditii?”… daca s-ar intreba, la cat de grijulii sunt cu propriile persoane, ar ajunge la concluzia ca ar mai putea face cate ceva. N-ar strica sa invete sa fie usor empatici alesii nostri sau functionarii nostri publici. N-ar strica sa faca si ei niste cursuri din astea, de abilitati, ca tot cheltuim sume uriase din bani europeni pentru dezvoltarea resurselor umane. Poate asa, am incepe si noi si ei un nou mandat sub auspicii mai bune. Vorbesc candidatii de schimbare… pai uite schimbare: conditii civilizate pentru exercitarea dreptului la vot!

2 thoughts on “Primele impresii de la alegeri

  1. Credeam ca doar eu am impresia ca nu o sa schimbe mai nimic. Si mai cred ca si de data asta ”ne-mbatam cu apa rece”. Am remarcat deasemenea entuziasmul cu care s-a mers la vot. Stand la coada am auzit oamenii comparand asta cu mersul la biserica de Paste. Gresit, oameni buni! Sa mergi la biserica de Paste inseamna sa te primenesti, sa te innoiesti, sa aduci Lumina in casa si in viata ta. Cat de naivi putem sa fim?

    • Oamenii spera si nu ii condamn pentru asta. Numai ca ei gresesc asteptand ceva de la altii, mai intai trebuie sa ceara de la ei si sa faca un efort de schimbare. Trebuie sa admita ca au de facut si sa suporte un sacrificiu. Apoi, sa fie solidari, sa aiba spirit civic si sa forteze schimbarea la nivel mai mare. Am vazut ca la Bucuresti a existat un independent care si-a facut campanie cu voluntari si a obtinut aproximativ 10% din voturi, deci, se poate.

Lasă un răspuns

