Frica cea de toate zilele

Sunt neliniştită…
Ce este neliniştea? O formă de intensitate moderată, aş zice suportabilă, a fricii.
De ce anume îmi este frică?
De necunoscut…de eşec… de respingere… de moarte! Da, de fapt frica primordială, din care decurg toate celelalte, este frica de moarte.

Acum, întrebarea întrebărilor:
Cum scap de frică?
A. O conştientizez şi o accept aşa cum este.
B. În mod deliberat REFUZ frica.

Analizez în continuare varianta B.
Refuz frica … TRĂIND CLIPA. Aici şi acum. Aici şi acum sunt calmă, relaxată şi, totuşi, plină de energie. O energie vitală care simt cum îmi umple corpul, cum trece prin toate punctele de control interioare. Mă simt împlinită, conectată… puternică. Acum nu-mi mai este frică. Frică? Ce treabă am eu acum cu sentimentul ăsta?

Am făcut, iată, o alegere conştientă: am ales să schimb tiparul propriei gândiri. În mod normal noi, oamenii, nu facem asta pentru că nu ne dăm seama de tipar. Suntem prizonierii obişnuinţei. O obişnuinţă care ne face rău. Ne zbatem între trecut şi viitor, uitând prezentul şi nici măcar nu ne dăm seama. Nu înţelegem cine suntem, nu ne ascultăm gândurile şi răul pe care ni-l fac ele, nu ne observăm reacţiile şi răul pe care îl fac în noi şi în jur, nu ne înţelegem emoţiile. Trăim în exterior şi alergăm după gratificaţii (recompense) materiale ca să umplem golul interior. Şi în interior este gol, pentru că
nu-l luăm în seamă, nu ne conectăm cu conştiinţa noastră, nu ne iubim/înţelegem îndeajuns, nu ne ascultăm destul.

Alergăm după iluzii, alergăm spre oameni şi, totuşi, ne îndepărtăm de ei. Ne-am apropia mai mult, dacă am reuşi să coborâm în noi înşine, regăsind condiţia primordială… energia pozitivă… lumina infinită. Coborârea în noi înşine se exersează şi poate deveni o obişnuinţă, dacă perseverăm. Pentru mulţi, acest demers are nevoie de un însoţitor, de un partener de drum ( frica de singurătate!) … şi acela este coach-ul. Pentru o minoritate, însă, acest drum înseamnă autocontrol şi reprezintă proba probelor în dezvoltarea personală. Oricare ar fi însă varianta aleasă, încercaţi!

Lasă un răspuns

