P.A.C.E. voua

Am conceput o tematica de seminar de antrenare ( ca la fotbal!) a abilitatilor socio-emotionale pentru aceia care vor sa isi usureze drumul spre performanta. Sa il usureze, in sensul ca, lucrand cu aspecte „soft” si corectand comportamente, nu mai apuca sa observe toate asperitatile, dificultatile si chiar nemultumirile ce se ivesc pe drumul dezvoltarii personale. Se concentreaza pe actiune si constata apoi cu satisfactie rezultate pe care nu constientizeaza ca le-au obtinut cu efort. Iata continutul pe care il propun:

*Atitudini si comportamente in comunicare; riscuri pe care ni le asumam atunci cand interactionam.

*Modelul P.A.C.E.- proactiv, asertiv, constructiv si empatic.

*Proactivitatea: mesajul „EU”.

*Asertivitatea si exprimarea dezacordului; diferenta dintre opinii si fapte.

*Limbaj si comunicare constructiva: modelul XYZ; limba lenesa sau limba imbogatita?

*Asteptam raspunsuri, dar avem intrebarile potrivite? – tehnici de chestionare si de feed-back.

*Critica si evitarea reactiilor defensive!

*Empatia si parafraza: cum sa arati ceea ce simti?.

A fi proactiv inseamna sa ai control asupra vietii tale, sa ai initiativa si sa faci lucrurile sa se miste in directia pe care o doresti. Este o atitudine importanta care are legatura si cu asumarea responsabilitatii asupra rolului jucat in toate planurile existentei tale. Esti proactiv, esti deci responsabil, ai initiativa, actionezi si ai rezultate. Poti gresi chiar , pentru ca greseala este o lectie pe care o primesti si, daca inveti, te dezvolti.

Asertivitatea este capacitatea de a iti exprima deschis, cu curaj, sentimentele, ideile, opiniile si de a iti sustine drepturile, fara a fi insa agresiv si a incomoda interlocutorii.Caracterul asertiv inseamna sa iti poti argumenta punctul de vedere intr-o discutie si sa-ti gasesti raspunsul potrivit in orice imprejurare.

Comunicarea constructiva, pe de alta parte, te ajuta sa abordezi teme care sunt contradictorii, teme sensibile, critici chiar, fara ca interlocutorul sa devina defensiv si sa se inchida in sine. Vrei sa rezolvi problemele, iar pentru asta de obicei ai nevoie de un partener care nu iti intoarce spatele cand ai mai multa nevoie de el. Exista « trucuri » pe care le vei invata ca sa poti minimiza riscul ruperii comunicarii.

Empatia nu este doar un comportament amabil, nu este doar compasiune si nu inseamna acord cu pozitia celeilalte persoane. Empatia este recunoasterea faptului ca si partea cealalta are un punct de vedere, fara a ii pune la indoiala valabilitatea. Ca sa fii empatic este important sa ai constiinta starilor prin care treci si sa iti tii propriile emotii in frau, sa fii interesat in mod real de partenerul de dialog, sa ai rabdare si sa stii sa asculti.

Toate aceste caracteristici sunt competente importante ale inteligentei emotionale, se perfectioneaza prin exercitiu si contribuie in mod hotarator la optimizarea comunicarii privita ca ingredient al succesului in orice domeniu. Proactivitatea, asertivitatea, comunicarea constructiva si empatia sunt mici « bijuterii » care slefuite cu grija, va aduc beneficii remarcabile.

Aceasta este P.A.C.E.-a pe care v-o propun. Este deopotriva metoda, efort sinergic si stare de spirit pe care o castigati ca efect al procesului de dezvoltare personala. Veti deveni mai intuitivi in legatura cu ceilalti, mai inspirati in relatiile voastre, mai multumiti de ceea ce ati realizat, mai increzatori in propriile forte, mai relaxati si, in final, mai fericiti. Ce puteti dori mai mult?

Astept opiniile si semnalele de interes la adresa inttenergy@gmail.com.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s