Doar un vis de noapte…

Am visat noaptea trecuta nu numai ca imi reluasem locul in compania pe care am parasit-o cu doi ani in urma, ci ca urma sa fiu „promovata” intr-o pozitie priviliegiata, de neatins de catre muritorii de rand, fie ei chiar talentati si muncitori. Avansarea nu era numai incompatibila cu pregatirea mea de baza, ci si cu practicile interne si  cu profilul uman preferat pentru astfel de pozitii. Cum s-a putut intampla asa ceva? Ce nu era in regula in acest puzzle?

Nu puteam crede ca e adevarat, de aceea nici  nu am aparut la festivitate decat la „spartul targului”, cand aburii petrecerii ma faceau mai putin vizibila. Stiam ca sunt destui cei care nu se bucura si, ca mai totdeauna, imi gasesc doar puncte slabe, imi inventeaza esecuri si, ce este mai greu de suportat, sunt indatoritori pe fata si critici aspri pe la spate, mai ales in cercuri restranse. A existat in acest scenariu un personaj profund negativ, care de-a lungul timpului a tras din greu sforile in culise, ducand aceasta practica la arta si care acum m-a intampinat ca pe o personalitate, m-a invitat in zona „oficialitatilor”, mi-a insirat prin fata ochilor privilegiile pe care le voi avea. Nu-mi reveneam din uimire… Nu aveam decat drepturi, nu zicea nimeni nimic de obligatii, de obiective, de termene, de constrangeri…  O lume perfecta!

Totul a tinut cam o ora si jumatate, atat cat i-a trebuit subconstientului meu sa faureasca basmul imposibil, povestea ireala a promovarii unui out-sider, a unei persoane nici angajate politic, nici cu spatele asigurat, nici semidocta si dispusa la compromisuri. M-am trezit brusc si misterul s-a lamurit. N-am putut decat sa ma distrez pe seama acestui scenariu de comedie fantastica  orchestrat de mintea mea si mi s-a aratat inca o data de ce toate astea nu se pot intampla in realitate.

Pentru ca… suntem lasi, mediocri, comozi, invidiosi, cautatori de recompense nemeritate, intriganti, clevetitori, parsivi, materialisti, ignoranti…  si lista ar putea continua. De aceea nu se poate, pentru ca cei mai multi dintre noi sunt suficient de smecheri ca sa priceapa ca in societatea romaneasca de azi acest profil aduce succesul. OF!

Lasă un răspuns

