Inteligenta emotionala nu este doar o vorba…

Am incheiat modulul de „inteligenta emotionala”  de la Colegiul National „Andrei Saguna” din Brasov. Timp de doua luni si jumatate am interactionat pe aceast tema cu cei 14 elevi care s-au inscris in program. A fost o experienta bogata pentru ca a lucrat in ambele sensuri : eu i-am  initiat si „antrenat” pe ei, iar ei m-au regenerat pe mine. Au fost momente cand chiar am perceput acel „dans” al sistemelor limbice, ca sa exprim metaforic rezonanta dintre noi. Am avut uneori – ce sansa! – sentimentul „curgerii”, uitand de timp, de probleme si de restul lumii. Nu ne este dat sa traim prea des astfel de sentimente, asa incat atunci cand se intampla, eu primesc un  impuls semnificativ pentru a merge mai departe si sunt recunoscatoare pentru asta. Va multumesc, dragii mei!

Din interactiunea cu acesti tineri am invatat ca exista bucurie in fiecare clipa traita, ca putem fi sinceri si profunzi in felul in care traim sau exprimam emotiile, ca suntem capabili  de diversitate si de actiune fara bariere interioare si ca spiritul democratic, originar, exista.  Am invatat sa ma bucur de orice contact uman, de orice idee, de orice zambet, sa ma bucur de „calatorie” si sa uit de „destinatie”, sa las tema sa se scrie in timp real, ascultand si dandu-le interlocutorilor ocazia sa se manifeste. Am experimentat si reversul : trairea sentimentelor negative elibereaza. Am trait bucuria de a fi in preajma unor suflete curate, necontaminate. A fost, cum spuneam, REGENERARE.

Tinerii nostri sunt frumosi nu numai la exterior, ci si acolo unde conteaza-  la interior. Sa credem in ei si sa ii incurajam!

Lasă un răspuns

